چراغ رشد وال واشر
نوشته شده توسط : hr

چراغ رشد یا Grow Light یکی از جدیدترین فناوری های جهان در زمینه تامین نور مورد نیاز گیاهان است. تکنولوژی های متفاوتی در ساخت لامپ های رشد استفاده می شود. این چراغ رشد LED مدل وال واشر (Wall Washer) است که به آن چراغ رشد خطی نیز می گویند. این مدل چراغ رشد فول اسپکترام می باشد، بدین صورت تمامی LED های روی هر چراغ طیف کاملی از نور را برای حداکثر بهره وری ارایه می کند.

مشخصات چراغ رشد خطی 36w:

 

این چراغ رشد بسیار مناسب برای گلخانه ها، قفسه های نشاء، اتاقک های کشت (کشت بافت) و تامین نور گیاهان در منزل است. این چراغ می تواند جایگزین نور خورشید برای گیاهان باشد و نور مصنوعی را برای گیاهان تامین کند. در این چراغ از 36 لامپ LED با طیف نور کامل استفاده شده است. طول تقریبی یک متر (1020 سانتی متر) دارد. معمولا این چراغ را در فاصله 40 سانتی متری سطح گیاهان نصب می کنند و در این صورت بهترین عملکرد را خواهد داشت. به دلیل تامین کامل طیف نوری از سرد تا گرم این چراغ ها بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. مصرف برق بسیار پایین و طول عمر بیش از 50 هزار ساعت (یعنی به طور میانگین با احتساب روزانه 14 ساعت روشنایی 10 سال طول عمر) بهترین گزینه برای تولیدکنندگان می باشد. این چراغ رشد دارای تاییدیه CE, RoHS می باشد و از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است.

چراغ خطی یا وال واشر 50 سانتی متری با توان 18 وات هم وجود دارد که بسته به نیاز می توانید از آن بهره ببرید. معمولا قفسه هایی که اندازه کوچکی دارند و توانایی نصب چرغ خطی 1 متری نیست از این نوع چراغ های رشد استفاده می کنند.

نکته: منظور از طیف کامل، یک فرمول نوری اختصاصی است که توسط گروه بذرام با پژوهش های متعدد ایجاد شده است. این طیف برخلاف چراغ های رشد معمولی، نور بنفش تولید نمی کند و مانند نور خورشید زیبایی چشم نوازی به گیاهان می دهد.

چراغ رشد وال واشر یا خطی 72 وات نیز توان بسیار بالایی برای پوشش حداقل 2 متر مربع و حتی بیشتر را دارد. این نوع چراغ های رشد بسیار کارا با لنز 120 درجه تولید می شوند.

   چراغ مخصوص رشد گیاه

 لطفا اطلاعات کاملی در مورد لومن این محصول ارایه بدید .پاسخ ها1
لطفا اطلاعات کاملی در مورد لومن این محصول ارایه بدید .
لطفا اطلاعات کامل و تکمیلی در مورد پوشش دهی لومن این محصول تا 1 متر مربع ارایه دهید میزان لومن در یک متر مربع ؟
 دکتر
  • با سلام، چراغ های رشد خطی 36 وات بذرام می توانند در ارتفاع 50 تا 80 سانتی متری از طرح گیاه قرار گیرند و از یک تا 1.5 متر مربع را پوشش نوری کاملی دهند.

    چراغ های خطی رشد عرضه شده در بذرام، 1472 تا 1490 لومن تولید می کنند.

     بذرام
    آیا این پاسخ مفید بود؟6
 چجوری به پیریز وصل میشه خودش دوشاخه داره یا باید سر راهش چیزی بزاری؟!پاسخ ها1
چجوری به پیریز وصل میشه خودش دوشاخه داره یا باید سر راهش چیزی بزاری؟!
 
 بهراد
  • با سلام، به سادگی سیم دو رشته این چراغ را به برق متصل کنید و یا سر راه آن یک کلید قرار دهید. معمولا چراغ های وال واشر مصرف صنعتی دارند.
     بذرام
    آیا این پاسخ مفید بود؟6
 لومنه چراغ 72 وات با 36 وات فرق میکنه؟پاسخ ها1
لومنه چراغ 72 وات با 36 وات فرق میکنه؟
سلام آیا لومن چراغ 72 وات بیشتر از 36 وات میباشد و اینکه برای رشد و گلدهی یک بوته ی 2 متری کافی است؟
 حامد
  • با سلام، لومن/وات فرقی نمی کند اما بدیهی است 72 وات دو برابر 36 وات نور تولید می‌کند. 36 وات برای یک متر مربع کافی است.
     بذرام مدیریت
    آیا این پاسخ مفید بود؟5
 این لامپ ها ساخت چه کشوری هستند؟پاسخ ها1
این لامپ ها ساخت چه کشوری هستند؟
آیا ضمانت نامه داره؟(درصورت روشن نشدن)
 mohadese
  • چراغ های رشد عرضه شده در بذرام ساخت ایران هستند. LED های استفاده شده از بهترین های دنیا می باشند و چینی نیستند. این چراغ ها از تاریخ خرید دارای 18 ماه گارانتی می باشند.
     بذرام
    آیا این پاسخ مفید بود؟5
 ال ای دی رشد وال واشرپاسخ ها1
ال ای دی رشد وال واشر
سلام.میخواستم بدونم ال ای دی رشد وال واشر۱۸ واتی، خطی ۵۰ سانتی دارین.با تشکر
 hassan
  • با سلام، در حال حاضر تمام شده. لطفا با تلگرام بذرام تماس بگیرید.
     بذرام مدیریت
    آیا این پاسخ مفید بود؟2
 ترکیب ال ای دی هاش چیه یعنی چند تا قرمزه جند تا ابی و ...پاسخ ها1
ترکیب ال ای دی هاش چیه یعنی چند تا قرمزه جند تا ابی و ...
 
 محمد
  •  LED های استفاده شده در چراغ رشد خطی 36 وات مجموعه ای از چراغ های قرمز، آبی، سبز، سفید و فار رد یا قرمز 720 تا 730 نانومتر می باشد. فرمول نوری چراغ های عرضه شده در بذرام اختصاصی می باشد.
     بذرام
    آیا این پاسخ مفید بود؟0
 اين لامپ دوباره موجود ميشه ؟پاسخ ها1
اين لامپ دوباره موجود ميشه ؟
 
 خدابنده لو
  • به زودی انواع چراغ رشد موجود خواهد شد و این مدل نیز دوباره به انبار ما اضافه خواهد شد.
     بذرام مدیریت
    آیا این پاسخ مفید بود؟-1
 من از وال واشر شما سفارش دادم میخاستم بدونم چرا همه ال ای دی ها به رنگ بنفش؛ ابی و قرمزی كه گفته شده نیست؟!پاسخ ها1
من از وال واشر شما سفارش دادم میخاستم بدونم چرا همه ال ای دی ها به رنگ بنفش؛ ابی و قرمزی كه گفته شده نیست؟!
 
 علی
  • چراغ های رشد موجود از سری فول اسپکترام (طیف کامل) است و تمامی نیاز های نوری گیاه را تامین می کند. تکنولوژی فول اسپکترام یکی از جدیدترین فن آوری های چراغ های رشد می باشد. وجود دو چراغ آبی و قرمز در سری های قدیمی چراغ رشد وجود داشته است
     بذرام
    آیا این پاسخ مفید بود؟-1
 مقدار وات دیود و PPFDپاسخ ها1
مقدار وات دیود و PPFD
میزان وات دیودهای لامپ ها چقدره؟/ 1_ 3 _ 5 _ 10 ؟؟ و لطفا میزان (PPFD (Photosynthetic photon flux density لامپ های led ؟ (به معنی : مشخص کننده تعداد فوتون های 400 تا 700 نانومتری)
 sam
  • با سلام،

    ال ای دی های قدرت استفاده شده در این چراغ های رشد 1 وات بوده که لومن بالایی بر هر وات تولید می کنند. همچنین مقدار PPFD به قرار زیر می باشد:

    200umol/㎡/s

    البته میزان 400 تا 700 نانومتر PPFD نیست، بلکه تا 780 نانومتر می باشد.

     بذرام
    آیا این پاسخ مفید بود؟-2
 ببخشید محصول ساخت کجاست ؟ طولش چقدره؟پاسخ ها1
ببخشید محصول ساخت کجاست ؟ طولش چقدره؟
ایا خودتون تائیدش میکنید از نظر کیفیت

وزنش چقدره برا ارسال منظورمه با چی ارسالش میکنید اگه چند تا باشه

چه اندازه از محیط رو میتونه ساپورت کنه واسه نور دهی

 محمد
  • با سلام، طول چراغ وال واشر یک متر است. 36 چراغ LED روی آن وجود دارد که با لنز 90 درجه نور را روی سطح پخش می کند. با پست ارسال می شود و برای ارسال تعداد بالا ممکن است هزینه پست تغییر کند. اما در حال حاضر برای سفارشات بیش از 2 عدد رایگان ارسال می شود. سطح روشنایی بسته به نوع گیاه متفاوت است اما نور مورد نیاز حدود 1 متر مربع را می تواند تامین کند. از نظر کیفیت جزو بهترین چراغ های ال ای دی دنیا است و اگر از جانب ما تایید نمی شد در فروشگاه بذرام عرضه نمی گردید. این چراغ ها بیش از 50 هزار ساعت طول عمر دارند که برای روشنایی 14 ساعته به عبارتی 10 سال خواهد بود.
     بذرام
    آیا این پاسخ مفید بود؟-3
 سلام من از این وال واشر ها سفراش دادم و نور مناسبی داره ولی سرعت رشد گیاه خیلی کند و آروم تر از متال هالید هست, علتش چیه؟پاسخ ها1
سلام من از این وال واشر ها سفراش دادم و نور مناسبی داره ولی سرعت رشد گیاه خیلی کند و آروم تر از متال هالید هست, علتش چیه؟
 
 امیر
  • با سلام، چراغ رشد طیف کامل نور مورد نیاز گیاهان را فراهم می کند. اما متال هالید تنها طیف نور سرد با نانومتر های پایین که تنمها سبب دراز شدن و قد کشیدن گیاه می شود را ارایه می دهند. شما در پرورشی که زیر چراغ رشد LED خواهید داشت ساقه هایی ضخیم، برگ هایی سبز و سالم و رشدی متناسب با سن، اندازه و نوع گیاه خواهید دید. البته برای قضاوت عملکرد این مدت زمان کم است. چون گیاهان باید حداقل یک ماه با شرایط نوری جدید عادت کنند سپس رشد و نمو اصلی را از خود نشان می دهند. توجه کنید فاصله 50 سانتی متری از سطح گیاه رعایت شود.
     بذرام
    آیا این پاسخ مفید بود؟-5
 با توجه به این که در تصویر این محصول هم نور قرمز و آبی مشخصه آیا ترکیب ال ای دی ها از نظر رنگ نور به همین صورت است؟پاسخ ها1
با توجه به این که در تصویر این محصول هم نور قرمز و آبی مشخصه آیا ترکیب ال ای دی ها از نظر رنگ نور به همین صورت است؟

در این جدول مشخصاتی که گذاشتین به Full Spectrum بودن دستگاه اشاره ای نشده و همون نسبتی که عرض کردم ذکر شده.

ممنون می شم توضیح بفرمایین.

 رضا
  • سلام، چراغ LED وال واشر موجود، فول اسپکترام است. جدول ارایه شده برای 460-660 یا همان چراغ های آبی و قرمز است. اما کیفیت چراغ های فول اسپکترام به مراتب بهتر از نوع قبلی می باشد. در صورت نیاز می توانید چراغ های 460-660 نیز سفارش دهید اما این مورد پیشنهاد نمی شود. در تصویر نیز نور نمایش داده شده فول اسپکترام است که نوری نزدیک به رنگ بنفش دارد که بسیار یکدست و مشخص است. برای اطلاعات بیشتر با شماره بالای سایت تماس بگیرید.
     بذرام
    آیا این پاسخ مفید بود؟-5
 سلام من میخاستم بدونم این لامپ اشعه UV در حدی که بتونه ویتامین D در بدن بسازه داره،؟! یعنی اگر در معرض نور این لامپ باشم در هنگام رسیدگی به گیاهام این مزیت داره؟پاسخ ها1
سلام من میخاستم بدونم این لامپ اشعه UV در حدی که بتونه ویتامین D در بدن بسازه داره،؟! یعنی اگر در معرض نور این لامپ باشم در هنگام رسیدگی به گیاهام این مزیت داره؟
 
 زهره جده
  • با سلام، اشعه فرابنفش یا همان UV که زیر 380 نانومتر باشد برای پوست مضر و موجب حساسیت های پوستی و در دراز مدت سبب سرطان پوست می شود. این باور که اشعه یو وی برای پوست مفید است و ویتامین D تولید می‎کند نباید مضر بودن آن را کم‎رنگ کند. در موجودات اشعه یو وی می تواند با کلسترول سطحی بدن تولید پیش ساز ویتامین D کند و در انتها ویتامین D3 را سنتر نماید. این چراغ‎های اشعه فرابنفش زیر 380 نانومتر ندارند و کاملا ایمن هستند. همچنین فرابنفش در گیاهان سبب شوک و آسیب می‎شود. گاهی طیف 380 تا 420 نانومتر را در بازه ای از فرابنفش قرار می‎دهند که در این صورت این چراغ ها به مقداری این طیف را تولید می کنند. البته بیشتر تمرکز بر روی دو طیف اصلی فتوسنتز یعنی 425 و 660 نانومتر است.

    طیف فرابنفش (Ultraviolet) یا همان UV از 100 تا 380 نانومتر می باشد. همچنین لامپ‎های کم مصرف فلورسنت تولید فرابنفش می کند که از مهم‎ترین عوارض آن ایجاد حساسیت‎های پوستی، سرطان، آسیب جدی به بینایی و عارضه آب مروارید و بسیاری دیگر است. در صورت نیاز با متخصص این بخش جناب دکتر علی رادمهر تماس بگیرید. شناسه تلگرام: https://telegram.me/ltlighting

     




:: موضوعات مرتبط: ملزومات کشاورزی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: